Általános Szerződési Feltételek

- www.tixa.hu jegyértékesítés –

 

I. Általános rendelkezések

 

1. Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozza meg a TIXA Hungary Kft. (5600 Békéscsaba, Dobozi út 58., Adószám: 24813064-2-04, Cégjegyzékszám: 04-09-012827, továbbiakban: Szolgáltató) által üzemeltetett www.tixa.hu weboldalon, illetve annak aloldalain (a továbbiakban: Weboldal) vásárlást végző személyek (a továbbiakban: Felhasználó) belépőjegy(ek) megvásárlására vonatkozó szolgáltatás igénybevételének, valamint teljesítésének feltételeit, valamint a Szolgáltató és a Felhasználó között belépőjegy vásárlással keletkező jogokat és kötelezettségeket.

2. Szolgáltató tájékoztatja a Felhasználókat, hogy a Weboldalon általa üzemeltetett online jegyértékesítő rendszerben (a továbbiakban: Rendszer) harmadik felek által szervezett különböző színházi-, zenei-, sport és egyéb eseményekre (a továbbiakban: Rendezvény) tudnak belépőjegyet (a továbbiakban: Belépőjegy) vásárolni. A Szolgáltató a Felhasználók részére a Rendszerében listázott Rendezvények Belépőjegyeinek megvásárlási lehetőségét biztosítja (a továbbiakban: Szolgáltatás). 

3. Szolgáltató nem minősül a Rendezvények szervezőjének. A Rendezvény szervezéséért a Szolgáltatót jegyértékesítésre megbízó harmadik fél szervezők (a továbbiakban: Rendezvényszervező) felelősek, akik a jegyek kibocsátását is végzik. A Belépőjegy megvásárlásával a Felhasználó és az adott Rendezvényszervező kötött a Rendezvényen való részvételre vonatkozó jogviszonyra, amelyet a belépőjegy megtestesít a Rendezvényszervező saját általános szerződési feltételei, valamint az adott Rendezvény helyszínének szabályzatai, házirendjei is vonatkozhatnak.

4. Felhasználó a Rendszerben történő Szolgáltatás igénybevételekor, azaz adott Rendezvényre vonatkozó Belépőjegy megvásárlásakor az ÁSZF rendelkezéseinek megismerését elismeri, azokat magára nézve kötelezőnek fogadja el a Belépőjegy vásárlása során megjelenő jelölőnégyzet bejelölésével, amely elengedhetetlen a Szolgáltatás igénybevételéhez.

5. A vásárlás útján létrejött adásvételi szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, így az iktatott formában nem hozzáférhető. A szerződés létrejöttét az elektronikusan elmentett, “Jegyeim” menüpontban elérhető vásárlási adatok igazolják. A “Jegyeim” menüpontban elérhető a vásárlás azonosítója, a vásárlás dátuma, a megvásárolt Belépőjegyek letölthető formátumban, a Rendezvény neve, helyszíne és dátuma.

6. A mindenkor hatályos ÁSZF a Weboldal láblécében elérhető HTML és letölthető .pdf formátumban.

7. Az ÁSZF nyelve a magyar.

8. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. 

Tájékoztatjuk, hogy a vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül irányadóak.

 

II. Szolgáltató adatai

 

Szolgáltató neve: TIXA Hungary Kft.

Székhelye és postacíme: 5600 Békéscsaba, Dobozi út 58.

Nyilvántartó hatóság: Gyulai Törvényszék Cégbírósága

Cégjegyzékszáma: 04-09-012827

Adószáma: 24813064-2-04

E-mail címe: ugyfelszolgalat@tixa.hu

 

III. Fogalom meghatározások

 

1. ÁSZF: jelen Általános Szerződési Feltételek dokumentum

2. Belépőjegy: a www.tixa.hu weboldalon – ideértve annak aloldalait is - vásárolt, és az azon meghirdetett eseményekre belépési jogot biztosító jegy

3. Felhasználó: a www.tixa.hu – ideértve annak aloldalait is - weboldalon Belépőjegyet vásárló személy

4. Rendezvény: a www.tixa.hu – ideértve annak aloldalait is – weboldalon meghirdetett események, amelyre Felhasználó Belépőjegyet tud a weboldalon keresztül vásárolni

5. Rendezvényszervező: a Rendezvényt szervező és a Belépőjegyet értékesítő személy

6. Rendszer: a www.tixa.hu – ideértve annak aloldalait is – weboldalon működő Belépőjegy értékesítésére szolgáló informatikai rendszer

7. Szolgáltatás: a TIXA Hungary Kft. által a Rendszer segítségével Belépőjegyek értékesítésének lehetővé tétele Rendezvényszervezők által Felhasználók részére

8. Szolgáltató: a TIXA Hungary Kft.

9. Weboldal: a www.tixa.hu – ideértve annak aloldalait is –

 

IV. Online jegyvásárlás folyamata

 

1. Felhasználónak lehetősége van regisztrált profiljával (e-mail cím és jelszó megadásával), Facebook-fiók bejelentkezéssel, vagy regisztráció nélkül is vásárolni. A kiválasztott vásárlási módtól függően a vásárlás során megadandó adatok eltérhetnek.

2. A Felhasználó a fiók regisztrációval kapcsolatban a Weboldal felhasználási feltételekben talál bővebb információt. 

3. A vásárlás akként történik, hogy

a) a Felhasználó a Weboldalon kiválasztja a Rendezvényt, annak időpontját és a megvásárolni kívánt Belépőjegyek darabszámát, rendezvénytől függően a Helyfoglalás gombra kattintva azok pontos helyét, majd a „Megveszem” gombra kattint. “Helyfoglalás” esetén az ülőhelyek kiválasztását követően a “Lefoglalom” gombra kattintással folytatódik a folyamat.

b) a Felhasználó kiválasztja a felugró ablakban, hogy regisztrált fiókjával, Facebook fiókjának adataival, vásárlással egybekötött fiók regisztrációval vagy regisztráció nélkül kíván Belépőjegyet vásárolni. Regisztráció nélkül történő jegyvásárlás esetén az e-mail cím megadása a szerződés későbbi teljesítése érdekében kötelező már ebben a lépésben. 

c) a Felhasználó ezt követően megadja a vásárláshoz szükséges adatokat, amennyiben azokat a Rendszer automatikusan nem töltötte be. Vásárláshoz szükséges személyes adatok az Felhasználó e-mail címe, neve, telefonszáma, szállítási címe. 

d) amennyiben a Felhasználó az itt megadott adatoktól eltérő adatokra kéri a vásárlással kapcsolatos számla kiállítását, azt a jelölőnégyzet bejelelését követően adhatja meg. A Felhasználónak itt lehetősége van adószámos számla igénylésére is, ez esetben a számlázási név helyén a számlán szereplő személy nevét (természetes vagy jogi személy), illetve adószámát kell megadni, valamint a számlázási címet. Felhívjuk a figyelmet, hogy a számla minden esetben a Felhasználó által megadott e-mail címre érkezik elektronikus számlaként. Az elektronikus számlázást Felhasználó a vásárlással elfogadja.

e) a Felhasználónak lehetősége van megjegyzést hagyni a vásárlással kapcsolatban. A megjegyzésben foglaltak nem jelentik a jelen ÁSZF-ben foglaltak módosítását, amelyhez a Szolgáltató és Felhasználó írásbeli és közös megegyezése szükséges. A megjegyzés rovatban szükséges a Felhasználónak a Belépőjegyek postai kézbesítésének választása esetén postai kézbesítési címét megadni, amennyiben az eltér a korábban megadott szállítási címtől vagy amennyiben a kézbesítést nem saját részére kéri. 

f) a továbbiakban a Felhasználó – amennyiben az adott Rendezvény kapcsán több átvételi vagy fizetési mód is lehetséges - kiválaszthatja az átvétel (elektronikus jegy vagy papír alapú jegy kézbesítése) és a fizetés módját. A megrendelés adatait összefoglaló oszlopban feltüntetett fizetendő végösszeg bruttó összeg, ami minden költséget (kezelési és szállítási díjak) is tartalmaz.

g) a vásárlás véglegesítése előtt a Felhasználónak megfelelő jelölőnégyzet bejelölésével nyilatkoznia kell a jelen ÁSZF elfogadásáról.

h) a „Fizetés” gombra kattintva a Rendszer átirányítja a Felhasználót a Szolgáltató online fizetési partnerének oldalára. Az online fizetési partner oldalán a „Fizetés” gombra kattintva a Felhasználó véglegesíti megrendelését, amit az online fizetési partner automatikusan elküld a Szolgáltató részére. Az online fizetési partner oldalán a „Fizetés” gombra történő kattintás a Felhasználó számára fizetési kötelezettséget keletkeztet. A Felhasználó még ebben a lépésben megszakíthatja a tranzakciót, ha az online fizetési partner oldaláról az erre szolgáló gomb megnyomásával visszatér a Szolgáltató Weboldalára. Ez esetben a tranzakció meghiúsul, és a Felhasználó a vásárlási folyamat újrakezdésére köteles.

j) a vásárlás akkor tekinthető befejezettnek, ha a Felhasználó a kosárba tett jegyek teljes összegét az online fizetési partner oldalán megfizette. Az online fizetési partner oldala a fizetést követően Felhasználót visszairányítja a Weboldalra, ahol a Felhasználó tájékoztatást kap a fizetés sikerességéről.

k) sikeres vásárlás esetén a Felhasználó a vásárlással kapcsolatos visszaigazoló e-mailt, valamint az elektronikus átvétel választása esetén jegyeit is automatikus rendszerüzenetként az általa a vásárlás során megadott e-mail címre haladéktalanul, de legkésőbb 48 órán belül megkapja. Amennyiben a visszaigazolás és az elektronikus jegyek nem érkeznek meg 1 órán belül, úgy kérjük a Felhasználót, hogy vegye fel a kapcsolatot az ugyfelszolgalat@tixa.hu e-mail címen a Szolgáltatóval. Kérjük a Rendezvény időpontja tekintetében az esetleges rendszerhibából vagy fizetési rendszer lassulásából is adódó késedelem lehetőségét a Felhasználó vegye figyelembe.

l) postai átvétel választása esetén a Szolgáltató a papír alapú jegyeket 5 munkanapon belül postázza normál postai küldeményként a Felhasználó nevére vagy a megjegyzésben megadott névre és az általa a vásárlás során megadott szállítási címre. A kézbesítés akár több munkanapot is igénybe vehet, amelyet Szolgáltató postai szolgáltató (Magyar Posta Zrt.) igénybevételével teljesít. Kérjük a Rendezvény időpontja tekintetében a postai átvétel választása esetén a kézbesítés idejét, valamint a postai szolgáltatás esetleges késedelmének lehetőségét a Felhasználó vegye figyelembe ezen átvételi mód választása esetén.

 

4. A Belépőjegy kosárba helyezése nem kötelezi a Felhasználót vásárlásra. Amennyiben a Felhasználó mégsem kívánja megvásárolni a kiválasztott belépőjegyet, akkor azt a kosarából bármikor kiveheti, vagy akár az egész kosár tartalmát is törölheti. A kosárba helyezett, de nem véglegesített (nem megvásárolt) jegyek a kosárba helyezést követő 5 percen belül automatikusan törlődnek, és a Rendszer visszairányít a Rendezvény adatlapjára. Ez esetben a vásárlási folyamat újrakezdése szükséges. Szolgáltató felhívja a figyelmet, hogy az egy Felhasználó által egy tranzakció keretében megvásárolható jegyek száma a Rendszerben korlátozott, alapbeállításként ez 10 db jegy/tranzakció. Szolgáltató jogosult az egy Felhasználó által megvásárolható vagy egy tranzakció során megvásárolható jegyek számát korlátozni, a korlátozást csökkenteni vagy növelni. A vásárlás a fizetés lebonyolításáig bármikor, következmények nélkül megszakítható. Felhívjuk a figyelmet, hogy a belépőjegyek számának a Rendezvény adatlapján történő kiválasztása nem jelenti azok Felhasználó számára történő rendelkezésre tartását. Szolgáltató a kiválasztott számú belépőjegyeket kizárólag a „Megveszem” gomb megnyomását követően tartja a Felhasználó számára a gomb megnyomását követő 5 percig.

5. Szolgáltató kifejezetten felhívja a Felhasználók figyelmét, hogy a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet kormányrendelet 29. §. (1) bekezdés l) pontja alapján elállási jog nem illeti meg a szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki (időpontot tartalmazó jegy vásárlása). A Szolgáltatónak nem áll módjában a (sérült jegyek pótlásának kivételével) Belépőjegyet visszaváltani, sem a vásárlás értékét a Rendezvényszervező utasításától eltérően visszatéríteni.

6. Szolgáltató kifejezetten felhívja a Felhasználók figyelmét, hogy a számviteli és adózási kötelezettségekre és határidőkre tekintettel, amennyiben a kiállított számla kapcsán módosításra van szüksége, úgy ezt a módosítási igényt a számla kiállításától számított 10 napon belül szükséges jelezni. A vásárló a számlamódosítási igényét az ügyfélszolgálatnak (ugyfelszolgalat@tixa.hu címre) továbbított e-mailben kérheti.

 

V. Díjak és fizetés

 

1. Az adott Rendezvény adatlapján, illetve a Kosár adatlap Összegzés oldalán a Belépőjegy vásárlást megelőzően a Felhasználó számára megjelenik a Belépőjegy forintban fizetendő bruttó, azaz általános forgalmi adóval növelt vételára.

2. A „Megveszem” gomb felett a Rendezvény adatlapján megjelenik a Belépőjegy vásárlással kapcsolatos Szolgáltatás kapcsán a Szolgáltató által felszámított kezelési költség. A kezelési költség áll egy alapdíjból (150,- Ft), valamint a teljes jegyár 3 % összegből. Szolgáltató felhívja a figyelmet, hogy nem minden Rendezvény esetén számít fel kezelési költséget, illetve a Rendezvényszervezővel kötött megállapodása alapján a kezelési költség mértéke ettől eltérő is lehet. Kezelési költség felszámítására abban az esetben kerül sor, ha a Szolgáltató a Belépőjegyet a Rendezvényszervező nevében, annak közvetítőjeként értékesíti a Weboldalon. 

3. A Rendezvény adatlapján a „Megveszem” gombra kattintást követően a Kosár felületen jobb oldalt megjelenik a Rendelés összesítő. Itt feltüntetésre kerül a megvásárolni kívánt Belépőjegyek darabszáma és bruttó vételáruk, valamint a fizetendő Kezelési költség, illetve papír alapú Belépőjegyek esetében a kézbesítésükkel kapcsolatban fizetendő Kézbesítés díja. Minden díj bruttóban értendő, azaz tartalmazza a felmerülő általános forgalmi adó összegét is. Az Összesen sor mutatja azt az összeget, amit a Felhasználó az általa vásárolt Belépőjegyek és igénybe vett szolgáltatások után bruttó összegben köteles megfizetni.

4. Szolgáltató kifejezetten fenntartja magának a jogot, hogy a Belépőjegyek vételárát megváltoztassa, azonban ez a változtatás a Kosárba helyezett jegyek árát nem érinti. E körben azonban felhívja a Szolgáltató a Felhasználó figyelmét, hogy amennyiben a megrendelést a Kosár oldalon 5 percen belül nem fejezi be vagy az egyéb okból meghiúsul, és emiatt a Felhasználó a vásárlás újrakezdésére köteles, úgy elképzelhető, hogy már módosított, az aktuális adatlapon feltüntetett ár megfizetésére köteles. Ez előfordulhat abban az esetben is, ha Belépőjegyek bizonyos darabszám vagy időpontot követően már más vételárra kerülnek meghirdetésre a honlapon. 

5. A Rendezvényszervező az általa szervezett Rendezvény kapcsán jogosult kedvezmények meghatározására a Belépőjegy vételárából. A kedvezmény igénybevétele kétféleképpen történhet - Rendezvénytől függ -. Kedvezmény kód adható meg bizonyos Rendezvények adatlapján, amellyel egy adott - kedvezményes - jegytípus elérhetővé válik a Felhasználó számára. Másik lehetőségként a Felhasználó a kosár felületen kuponkód megadásával érvényesít kedvezményt, melynek érvényesítése után a Rendszer automatikusan módosítja a jegyárat. A kedvezmény hozzárendelés jegyenként történik. Felhívjuk a kedvezményt alkalmazó Felhasználó figyelmét, hogy a kedvezményt jogosulatlanul igénybe vevőket a Rendezvény helyszínén kötelezik a teljes jegyár vagy a különbözet megfizetésére.

6. Szolgáltató az adatbeviteli hibákból, téves, hibás stb. árfeltüntetésből eredő felelősségét a jogszabályok által megengedett legteljesebb mértékben kizárja. Nyilvánvalóan téves árfeltüntetés esetén Szolgáltató jogosult a teljesítés megtagadására.

7. A Belépőjegyek vételára, illetve az adásvételhez kapcsolódó szolgáltatások díjai a Kosár adatlapon bankkártyás fizetési móddal lehetséges.

A fizetéshez a következő bankkártyák használhatók fel: Visa, Mastercard, Maestro.

Az online fizetés partnerünk, az OTP Mobil Kft. által kerül lebonyolításra az OTP Simplepay online fizetési rendszerén keresztül, az aktuális biztonsági előírásoknak megfelelően. A fizetési folyamat során a Vásárló az OTP Simplepay oldalára lesz átirányítva, ahol a fizetési tranzakciót végre tudja hajtani. A fizetési tranzakció Simplepay fiókba történő belépéssel vagy anélkül, az oldalon a használni kívánt bankkártya adatainak megadásával, illetve az OTP Simplepay által felkínált egyéb digitális tárca opcióval is elvégezhető. Az OTP Simplepay működése az OTP Mobil Kft. kizárólagos felelőssége, így az ezen az oldalon történtekért Szolgáltató felelősséget nem vállal.

8. A sikeres fizetést követően az OTP Simplepay oldala visszairányítja a Felhasználót a Weboldalra.

9. Bizonyos Rendezvények esetében OTP, MBH vagy K&H Szép Kártyával való fizetés is lehetséges. Ez esetben a fizetés elvégzéséhez a Weboldal átírányítja a Felhasználót az OTP Bank Nyrt. által üzemeltetett otpbankdirekt.hu weboldalra vagy az MBH Bank Zrt. által üzemeltetett portal.mbhszepkartya.hu weboldalra vagy a K&H Bank Zrt. által üzemeltetett K&H Szép Kártyás fizetési felületre, ahol OTP vagy MBH vagy K&H Szép Kártya adatainak megadásával tudja a Belépőjegy vételárát megfizetni.

10. Sikeres fizetést követően Szolgáltató vagy amennyiben a jegyet közvetítőként értékesítette Szolgáltató, úgy a Rendezvényszervező elektronikus számlát küld a vásárlás során a Felhasználó által megadott e-mail címre. Felhasználó az ÁSZF elfogadásával kifejezetten hozzájárul ahhoz – a 2007. évi CXXVII. törvény 175 § -ában foglaltaknak megfelelően -, hogy a Szolgáltató vagy Rendezvényszervező a számlát elektronikus formában állítsa ki.

11. Az ÁSZF elfogadásával a Felhasználó kifejezetten tudomásul veszi, hogy:

  • a Weboldalon történő Belépőjegy vásárlásról kizárólag elektronikus számlát kap, amely Felhasználó az általa megadott e-mail címre érkezik;
  • a Weboldalon történő Belépőjegy vásárlásról Szolgáltató vagy Rendezvényszervező által kiállított számlát kap Felhasználó;
  • papír alapú számlát utólag sem tud Szolgáltató kiállítani;
  • hibás e-mail cím megadásából eredő károkért a Felhasználót terheli a felelősség..

 

VI. Jegytípusok és kézbesítés

 

1. A Weboldalon elektronikus, illetve egyes Rendezvények esetében papír alapú Belépőjegyek is elérhetőek. Szolgáltató nem biztosít minden Rendezvényhez papír alapú jegyeket. Az érvényes Belépőjegy – hacsak nem névre szóló – minden esetben az azt először bemutató személyt jogosítja a Rendezvényre történő belépésre.

2. Az elektronikus jegy letölthető .pdf formátumban érkezik a Felhasználó által vásárlás során megadott e-mail címre. Ezen jegyeket kinyomtatva vagy mobil készülékről bemutatva tudja az azt birtokló a Rendezvényre belépés érdekében érvényesíteni. Az elektronikus jegyeket mobilkészülékes tárca alkalmazásba is menthető formátumban is megküldi a Szolgáltató a Felhasználó részére, amelyeket tárca alkalmazásukba tudnak letölteni és bemutatni a Felhasználók. 

3. Szolgáltató által generált PDF-jegy tartalmazza:

  • vonalkódot;
  • egy hatjegyű azonosítót, ami nem egyezik a vonalkóddal és lehetővé teszi a név szerinti azonosítást az olyan helyszíneken, ahol nincs lehetőség a vonalkódos beléptetésre;
  • kivonatot a jegyre vonatkozó Általános Felhasználási Feltételekből, benne hivatkozást a szervező / koncerthelyszín házirendjére is;
  • a helyszín, illetve egyes jegyek esetében a környék térképét
  • egyes jegyek tartalmazzák a rendezvény fő grafikai elemeit (a fellépő/esemény logója, 1-2 támogatói logó),
  • valamint a rendezvény helyszínét, időpontját, a szervező cég logóját
  • a szervező cég adatait (cégnév, cím, adószám) és a jegyár ÁFA-tartalmát
  • esetleges további Rendezvény ajánlót.

4. A saját nyomtatású Belépőjegyekre (E-ticket) és mobil Belépőjegyekre vonatkozó speciális szabályok:

A saját nyomtatású jegyeket a Felhasználó a sikeres vásárlást követően saját maga töltheti le a saját Felhasználói oldalán keresztül .pdf formátumban és maga nyomtathatja ki. Az E-ticket belépőjegyeket nem lehet sem személyesen a jegypénztárakban, sem postai úton átvenni. A kinyomtatott E-ticket abban az esetben használható fel, amennyiben azon a vonalkód és a vonalkód melletti kód jól olvasható.

A saját nyomtatású jegyek elvesztéséből, ellopásából, hibás nyomtatásából, lemásolásából, többszörös kinyomtatásából eredő következményekért és károkért felelősség kizárólag a Felhasználót terheli. Felhasználó tudomásul veszi, és kifejezetten egyetért azzal, hogy az E-ticket-en található vonalkódot a Rendezvényszervező a Rendezvény helyszínén elektronikusan is ellenőrizheti, ellenőrzés után azonnal érvényteleníti. A belépés az első érvényesítés alapján történik. Minden további belépési kísérlet érvénytelen és ezért eredménytelen lesz, felmutatójától a belépés megtagadható függetlenül attól, hogy az érvénytelen jegyet felmutató személye megegyezik-e az eredetileg az E-ticket Belépőjegyet bemutató személlyel. Az ilyen okból történő kizárás miatt Szolgáltató kártérítésre nem kötelezhető.

5. Felhasználó abban az esetben kapja jegyét papír alapon, ha a Kosár lapon Kézbesítés opciót – elérhetőség függő – választ. A papír alapú jegy adattartalma általában szűkebb, mint a jelen fejezet 3. pontjában feltüntetett adatok, azonban minden esetben tartalmazza a rendezvény helyszínét, időpontját, annak nevét, illetve vonal- vagy QR-kódot, vagy egyéb azonosítót, amely a jegyet megkülönbözteti, illetve az adott Rendezvényre belépésre jogosít.

6. A Belépőjegyek fajtájától függően digitális vagy/és analóg biztonsági megoldásokat tartalmazhatnak, amelyek védik a Belépőjegyeket a hamisítás ellen. Amennyiben a Szolgáltató, a Rendezvényszervező, vagy a Rendezvény helyszínén közreműködő biztonsági szolgálat azt észleli, hogy a Belépőjegyeken a biztonsági jelek sérültek, hiányosak, azokon szándékos rongálás jeleit vélik felfedezni, vagy azokat reprodukáltnak, másoltnak ítélik meg, a Belépőjegyek felmutatójától a Rendezvényre történő belépést megtagadhatják, illetve a Rendezvény területének elhagyására szólíthatják fel. Az ilyen indoklással történt kitiltás miatt Felhasználó semmilyen kártérítési igénnyel nem léphet fel a Szolgáltatóval szemben.

7. Szolgáltató a honlapján az egyes Rendezvényekhez köthető tájékoztatás kapcsán felelősséget vállal azért, hogy a tájékoztatás maradéktalanul megfelel az adott Rendezvény Rendezvényszervezőjétől kapott tájékoztatással. A Rendezvényszervezői aloldalakon szolgáltatott információkkal, tartalmakkal kapcsolatos minden felelősség az adott Rendezvényszervezőt terheli.

8. A Belépőjegyek szabadon átruházhatók. Szolgáltató tájékoztatja a Felhasználót, hogy a mindenkor jegy birtokosa köteles betartani a Rendezvény házirendjét, illetve a Rendezvényszervező Rendezvényre vonatkozó egyéb szabályzatát, előírásait, és erről Felhasználó a jegy birtokosát is köteles tájékoztatni. Amennyiben az adott Rendezvény névre szóló Belépőjegy került kiállításra, úgy a Belépőjegy csak akkor biztosít átruházása esetén belépésre jogosultságot a Rendezvényre, ha az a ténylegesen belépő nevét tartalmazza, így Felhasználó köteles előzetesen igazolni azt a Szolgáltató ügyfélszolgálatán. Ezt követően Szolgáltató továbbítja a Rendezvényszervező felé az új, átadott belépővel belépésre jogosított nevét.

9. Felhasználó kijelenti, hogy a Rendezvény látogatására, a belépőjegyek felhasználhatóságára vonatkozó rendelkezéseket megismerte, és a belépőjegyeket ezek ismeretében vásárolta meg.

 

VII. Elállási és felmondási jog

 

1. A Felhasználót (fogyasztót) a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet kormányrendelet 29. §. (1) bekezdés l) pontja alapján elállási jog nem illeti meg a szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki (időpontot tartalmazó jegy vásárlása). Ennek megfelelően a Belépőjegy megvásárlásától a vételár kifizetését követően a Felhasználó elállásra nem jogosult.

2. A Szolgáltatónak nem áll módjában a (sérült jegyek pótlásának kivételével) Belépőjegyet visszaváltani, sem a vásárlás értékét a Rendezvényszervező utasításától eltérően visszatéríteni.

 

VIII. Kellékszavatosság

 

1. Felhasználó kijavítást vagy kicserélést kizárólag a Szolgáltató oldalán keletkezett hiba esetén kérhet. Felhasználó, illetve a jegy jogosítottja vonatkozó igényt sem felhasználói adatbevitelből / adathibából, sem pedig online fizetési / számlázási partnereink oldalán keletkezett hibából fakadóan nem támaszthat Szolgáltatóval szemben. Fent felsorolt esetekre ezen partnereink, valamint a mindenkori Rendezvényszervező vonatkozó gyakorlata alkalmazandó.

2. Elveszett jegy pótlására a jelen fejezet 1. bekezdésében írt rendelkezések megfelelően irányadóak.

3. A Belépőjegy visszaváltásának / cseréjének elsődleges kötelezettje a Rendezvényszervező.

 

IX. Felelősség és Szolgáltatás korlátai

 

1. Szolgáltató a Belépőjegyek adásvételének lebonyolításában a Rendezvényszervező közvetítője vagy bizományosaként vesz részt. A Belépőjegy megvásárlásával a Rendezvényen való részvétellel kapcsolatos jogviszony a Rendezvényszervező és a Felhasználó, illetve a Belépőjegy birtokosa – amennyiben a jegy nem névre szóló - között jön létre. Szolgáltató kizárólag a Belépőjegyek adásvételének megfelelőségéért és a Felhasználó megfelelő tájékoztatásáért felel, a Rendezvénnyel kapcsolatban felelőssége nincs.

2. Felhasználó a vásárlás/regisztráció során köteles a saját, valós adatait megadni. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.

3. Felhasználó az adataiban bekövetkezett változásokat köteles a Rendszerben rögzített adataira is átvezetni. E kötelezettségének elmulasztásából eredő károkért Felhasználó kizárólagos felelősséggel tartozik, azért sem Szolgáltató, sem a Szolgáltatás elősegítése érdekében igénybe vett partnerei nem vonhatók felelősségre.

4. Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért vagy annak meghiúsulásáért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

5. Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik. A jelszó Felhasználói oldalon történő tárolásából, illetőleg a felhasználónév és a jelszó harmadik személy részére való átadásából fakadó károkért a Szolgáltató nem felel.

6. Amennyiben Felhasználó tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a Szolgáltatót. A fenti kötelezettségek elmulasztásából eredő károkért kizárólag a Felhasználót terheli a felelősség. Felhasználó felelősséggel tartozik a saját jelszavának vagy fiókjának illetéktelen használatával a Szolgáltatónak vagy bármely harmadik személynek okozott károkért.

7. A Felhasználó tudomásul veszi, hogy az internet sajátosságai miatt a Rendszer folyamatos üzemeltetése a Szolgáltató előzetes tudta és szándéka ellenére is megszakadhat. A Szolgáltató mindent megtesz a zavartalan működés érdekében, ugyanakkor nem garantálja a Szolgáltatás és a kapcsolódó Weboldal hibamentes és zavartalan működését, illetőleg hogy a Szolgáltatáshoz való hozzáférés folyamatos vagy hibamentes lesz.

8. A Szolgáltató jogosult a Szolgáltatás vagy a kapcsolódó honlap karbantartása érdekében, vagy egyéb biztonsági megfontolások miatt a Szolgáltatást részlegesen vagy teljes egészében szüneteltetni minden előzetes tájékoztatás vagy értesítés nélkül.

9. A Szolgáltató nem vállal semmilyen felelősséget a Szolgáltatás honlapján az egyes Rendezvényekhez kapcsolódó információkkal, tartalmakkal kapcsolatban, különös tekintettel a Rendezvényszervezőtől beszerzett információkra nézve.

10. A Felhasználó tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató nem felelős semmilyen olyan kárért vagy visszaélésért, amely az online történő fizetés során vagy következtében keletkezik.

11. A Szolgáltató a szerződésszegésért fennálló felelősségét a vásárlási tranzakció értékében korlátozza, kivéve a szándékosan okozott, továbbá emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősséget.

12. A Szolgáltató kizárja a felelősséget minden olyan kárért, amelyet a Felhasználó, a Rendezvényszervező, vagy harmadik személy szerződés- illetve jogellenes tevékenysége vagy mulasztása okozott. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a felelősség korlátozása a Szolgáltató általa igénybe vett közreműködőért való felelősségre nem vonatkozik, azzal, hogy a Rendezvényszervező soha nem minősül a Szolgáltató közreműködőjének.

13. A Weboldalon más honlapokra mutató hivatkozások (linkek) kerülhetnek elhelyezésre, amelyek tartalmáért, biztonságosságáért, adatkezelési gyakorlatáért és működésért a Szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal. Szolgáltató továbbá kizárja a felelősségét a Weboldalán, vagy azon keresztül elérhető, harmadik fél által nyújtott szolgáltatásból, vagy annak hiányából eredő, azzal kapcsolatban felmerülő valamennyi kárért.

14. Felek rögzítik, hogy Szolgáltatót nem terheli felelősség a szolgáltatással összefüggésben Felhasználó oldalán jelentkező adatkiesésből, rendszerhasználatból vagy átmeneti elérhetetlenségből fakadó közvetlen vagy közvetett azon károkért, amelyek a Felhasználó oldalán merülnek fel.

15. A Felhasználót teljes körű felelősség terheli a Szolgáltató Rendszerének használat során kifejtett mindennemű tevékenységgel kapcsolatban. A Felhasználó vállalja, hogy haladéktalanul értesíti a Szolgáltató ügyfélszolgálatát adatainak bármilyen illetéktelen felhasználása, illetve a biztonság egyéb módon való megsértése esetén. 

 

X. Rendezvény-specifikus feltételek

1. Szolgáltató a Szolgáltatást a Rendezvényszervező bizományosaként, vagy közvetítőjeként értékesíti. Szolgáltató kizárólag a jegyértékesítésért és azért felel, hogy a Felhasználó részére nyújtott tájékoztatása mindenben megfelel a Rendezvényszervező által a Szolgáltató rendelkezésre bocsátott tájékoztatásnak. A Rendezvény tényleges lebonyolítása tekintetében a Felhasználó a Rendezvényszervezővel kerül szolgáltatási jogviszonyba. A Szolgáltató a Rendezvény szervezésében és lebonyolításában nem vesz részt, tevékenysége és felelőssége kizárólag a Belépőjegyek értékesítésére korlátozódik. A Rendezvény a meghirdetettnek megfelelő lebonyolítása a Rendezvényszervező kötelezettsége. A Szolgáltató nem vállal semmilyen felelősséget a megvásárolt Belépőjeggyel látogatott Rendezvényen fellépő művészek, sportolók, más előadók szereplése, illetve előadás minősége, lebonyolítása, megvalósulása vagy elmaradása kapcsán. A Belépőjegy ennek megfelelően egy szerződés a Rendezvényszervező és a Felhasználó között, amelyben a Rendezvényszervező vállalja a Rendezvény lebonyolítását a Felhasználó pedig megfizeti a Belépőjegy ellenértékét.

2. Az egyes Rendezvények részletes adatai, valamint az adott Rendezvény Rendezvényszervezőjének neve, címe (egyéb elérhetősége) a Rendezvény leírásánál található.

3. Jelen fejezet 1. bekezdésében nevezett jogviszonyt a Rendezvény, illetve a Rendezvényszervező hivatalos honlapján található szabályzatok határozzák meg. 

4. Szolgáltató a Rendezvényszervező által saját, Szolgáltató Rendszerén belüli aloldalára felvitt semmilyen adattal, rendezvénnyel kapcsolatban nem vállal felelősséget.

5. A részvételi feltételeket, a Rendezvény, illetve a Rendezvény helyszínéül szolgáló intézmény házirendjét, a biztonsági szolgálat és egyéb rendvédelmi szervek utasításait megszegő látogatót a Rendezvényszervező a Rendezvény biztonságos lebonyolítása, illetve a Rendezvényen tartózkodó látogatók zavartalan szórakozásának biztosítása érdekében eltávolíthatja. Az ilyen indokból történő kizárás esetén a Szolgáltató, illetve a Rendezvényszervező kártérítésre nem kötelezhető.

6. A Rendezvényszervező fenntarthatja a jogot a fellépő művész személyében, a szereposztásban, illetve a Rendezvény bármely részletében történő szükséges változtatásra.

7. A Szolgáltató minden tőle elvárhatót megtesz annak érdekében, hogy a Rendezvény esetleges meghiúsulása esetén a Felhasználót tájékoztassa és a Belépőjegyek visszaváltását elősegítse. Ugyanakkor a Felhasználó tudomásul veszi, hogy a Rendezvény elmaradása esetén a Belépőjegyek visszaváltásának folyamatát, helyszínét, határidejét a Rendezvényszervező dönti el és annak megvalósulásáért a Rendezvényszervező a felelős. A Szolgáltató haladéktalanul e-mailben értesíti a Belépőjegyet vásárló Felhasználókat Rendezvény elmaradása esetén, amint erről hivatalos formában értesítést kap a Rendezvényszervezőtől. A Szolgáltató a Rendezvényszervezőtől érkező, a Belépőjegyek visszaváltására vonatkozó megbízás hiányában a Belépőjegyek visszaváltására, a Belépőjegyek vételárának visszatérítésére nem kötelezhető. A visszaváltásra a Rendezvényszervező által megadott, de maximum a meghirdetéstől számított harminc (30) napos jogvesztő határidőn belül, az eredeti Belépőjegy és a vásárlást igazoló bizonylat felmutatása mellett van lehetőség. A Belépőjegyek árán felül - amelyet a visszaváltást végző köteles teljes értéken visszaváltani -, sem a Rendezvényszervező, sem a Szolgáltató nem köteles semmilyen vélt vagy valós kár, költség megtérítésére. A Rendezvény elmaradásán kívül egyéb esetekben a Belépőjegyek visszaváltására nincs mód.

8. A Rendezvény esetleges elmaradásával kapcsolatos közleményeknek tartalmaznia kell az elmaradt Rendezvényre vonatkozó összes fontosabb adatot, az elmaradás tényét és indoklását, a belépőjegyek visszaváltásának módját, a visszaváltást végző személyét. A belépőjegyek visszaváltását mindig ésszerűen kell meghirdetni és lebonyolítani úgy, hogy a visszaváltás folyamata ne jelentsen aránytalanul nagy terhet a belépőjegyek visszaváltójának. A visszaváltás tényét, annak folyamatát a Rendezvényszervező köteles a saját és a Rendezvény honlapján, illetve a www.tixa.hu oldalon is folyamatosan szerepeltetni.

9. Az időjárás miatti félbeszakítás, idő előtti befejezés, vagy késleltetett kezdés mellett is rendben megtartottnak kell tekinteni a Rendezvényt, amennyiben a Rendezvény több mint fele rendben megtartásra került, illetve a Rendezvény kezdése a Rendezvény tervezett hosszához képest 50 %-nál kevesebbet csúszik, vagy 25 %-nál kevesebb ideig kell szüneteltetni. A Rendezvényszervező jogosult ettől eltérő szabályokat meghatározni az esőnapra, illetve a részben megtartásra került Rendezvényekre vonatkozóan.

10. A belépőjegyek árán felül a belépőjegyek megvásárlása során igénybe vett egyéb szolgáltatások árának visszatérítésének jogosságát aszerint kell megítélni, hogy az egyes szolgáltatások a szolgáltatás nyújtója által teljesítésbe mentek-e. Ennek fényében a Szolgáltató a kezelési vagy szállítási díjak visszatérítésére nem köteles.

11. Amennyiben háború, lázadás, terrorcselekmény, sztrájk, baleset, tűz, blokád, árvíz, természeti katasztrófa, járványhelyzet, súlyos energiaellátási zavar vagy más olyan előre nem látható és elháríthatatlan akadály következményeképpen, amely a Felhasználó, illetőleg a Szolgáltató vagy Rendezvényszervező hatókörén kívül esik, valamelyikük nem képes valamilyen szerződéses kötelezettségének eleget tenni, úgy ezen személy nem tartozik felelősséggel semmilyen veszteségért vagy kárért, amely ezen események következtében előállt.

 

XI. Panaszkezelés és jogérvényesítés

1. Felhasználó a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

Online ügyfélszolgálat: ugyfelszolgalat@tixa.hu

2. Szolgáltató telefonos ügyfélszolgálatot nem működtet.

3. Szolgáltató az e-mailben érkező megkeresésekre hétköznap 9:00 és 17:00 óra között válaszol, hétvégén és munkaszüneti napokon az ügyfélszolgálat ügyeleti jelleggel, csak sürgős esetben biztosított, de ez esetben is az adott napon 18:00 óráig beérkező megkeresések teljesítése lehetséges csak adott napon sürgősségre tekintettel.

4. Szolgáltató kiemelten felhívja a Felhasználók, illetve jegy birtokosok figyelmét, hogy nem szervezője a Rendezvényeknek, így a Belépőjegyeket a Rendezvényszervezők biztosítják, így a megkeresésekre adandó válaszok kapcsán a Rendezvényszervezők közreműködése is szükséges, amely a válaszadás idejét befolyásolja. A Rendezvényszervező és Felhasználó közötti vitát Szolgáltató nem köteles megoldani. Szolgáltató csak olyan vita kezelésére kötelezhető, amely a saját – Belépőjegy értékesítési – Szolgáltatásából fakad.

5. Írásban közölt Felhasználói panaszra Szolgáltató legkésőbb 30 napon belül köteles érdemben írásban válaszolni, és ha a panaszt nem tartja jogosnak, köteles ezen álláspontját megindokolni. 

6. Amennyiben a Szolgáltató és fogyasztónak minősülő Felhasználó közötti esetleges jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Felhasználó számára:

 

● Amennyiben a Szolgáltató panaszkezelési tevékenysége nem a fogyasztó megelégedésére történt, vagy a fogyasztó panaszát a Szolgáltató elutasította, a területileg illetékes Békéltető Testületek ingyenes eljárását igényelheti. Az eljárást megindítására a fogyasztónak minősülő ügyfélnek, vagy a fogyasztónak a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes vármegyei kereskedelmi kamara által működtetett regionális Békéltető Testületnél, belföldi lakóhely vagy tartózkodási hely hiányában a Szolgáltató székhelye szerint illetékes vármegyei kereskedelmi kamara által működtetett regionális Békéltető Testületnél kell kezdeményeznie. Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes. A vármegyei szervezetek listáját és elérhetőségeit elérheti többek között a www.bekeltetes.hu oldalon, jelen szabályzat 2. számú mellékletében. Az ehhez hasonló ügyekben a fogyasztónak lehetősége van bírósághoz fordulni, például amennyiben a békéltetés nem hozott számára megfelelő eredményt.

 

● Amennyiben a Szolgáltató a panaszkezelés során megsértette a fogyasztó számára biztosított jogszabályokat (így többek között nem adott időben, vagy érdemben választ a panaszra, megtévesztette a fogyasztót, esetleg más, a fogyasztóvédelemmel összefüggő jogszabálysértést követett el), a fogyasztó az illetékes kormányhivatal eljárását kezdeményezheti. Az eljárás lefolytatására a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye, ennek hiányában értesítése címe szerinti kormányhivatal vagy az a kormányhivatal jogosult, amelynek területén a jogellenes magatartást elkövették.

A kormányhivatalok elérhetősége:

https://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek

Határon átnyúló jogvitáknál jogaink érvényesítéséhez Európai Fogyasztói Központ is a fogyasztó rendelkezésére áll, amelynek elérhetőségét itt találja: https://www.magyarefk.hu/hu/

 

XII. Szerzői jog és védjegy oltalom

1. A Weboldalon található képi és szöveges tartalmakat szerzői jog és/vagy védjegy oltalom védi. Felhasználásukra a Weboldal használati feltételiből tájékozódhatnak a Felhasználók, amely mindenkor hatályos változata megtalálható a Weboldal nyitó oldalának láblécében.

2. Az Felhasználó által vásárolt jegyek képi és szöveges megjelenítését szerzői jog és/vagy védjegy oltalom védi. A Belépőjegyek képi vagy szöveges tartalmának Belépőjegyen kívül történő felhasználása a Rendezvényszervező vagy egyéb harmadik személy előzetes hozzájárulását igényli. A nem megfelelő felhasználás kapcsán Szolgáltató felelősségét kizárja.

 

XIII. Adatvédelem

1. A Weboldalon történő vásárlás során a Felhasználóról kezelt személyes adatokkal kapcsolatos adatkezelési tájékoztató elérhető a következő oldalon: Tixa // Adatvédelmi Szabályzat

2. Szolgáltató tájékoztatja Felhasználót, hogy a Belépőjegy vásárlás során megadott adatait a Belépőjegy adásvételi szerződés teljesítése érdekében az adatkezelési tájékoztatóban meghatározott módon kezeli, illetve harmadik személyek részére az ott meghatározott körben és célból továbbíthatja.

3. Szolgáltató felhívja a figyelmet, hogy bizonyos Rendezvényeken a Rendezvényszervező vagy az általa megbízott személy kép- és hangfelvételt rögzíthet a Rendezvényen történtek dokumentálása vagy marketing célból. Ezen Rendezvényekre történő belépéssel a résztvevők hozzájárulnak, hogy róluk kép- és/vagy hangfelvétel készüljön. Ezen felvételek kezelője azonban semmi esetben sem a Szolgáltató, így ezért felelősséget nem vállal.

 

XIV. Záró rendelkezések

1. Ha a jelen ÁSZF bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti. 

2. Amennyiben Szolgáltató az ÁSZF alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. 

3. Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni. Fogyasztói jogvita esetén a Felhasználó (fogyasztó) a vármegyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett regionális békéltető testület eljárását is kezdeményezheti. 

4. A Szolgáltató tájékoztatja Felhasználót, és Felhasználó ezt kifejezetten tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató jogosult az ÁSZF-et egyoldalúan módosítani. Az ÁSZF módosításának esetén a Szolgáltató a Felhasználót a változások www.tixa.hu oldalon történő közzététele útján értesíti. Az ÁSZF módosítás kizárólag a módosítást követően leadott megrendelésekre alkalmazható.

 

Utolsó módosítás: 2025.12.04.

 

Mellékletek:

1. sz. Kellékszavatossági tájékoztató

2. sz. Békéltető Testületek listája

 

1. számú melléklet

Kellékszavatossági tájékoztató

 

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szerinti a kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató

A tájékoztató a hivatkozott Korm. rendelet 3. számú melléklete szerinti mintatájékoztató szövegének felhasználásával készült, az nem minden esetben vonatkozik a Szolgáltató tevékenységére, illetve nem feltétlenül terjed ki a Szolgáltató valamennyi tevéjenységére.

1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a TIXA Hungary Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön - választása szerint - az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló – szerződés esetén Ön a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a vállalkozás költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. 

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a TIXA Hungary Kft. vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

2. Termékszavatosság

A TIXA Hungary Kft. által nyújtott szolgáltatásokra termékszavatosság nem vonatkozik.

3. Jótállás

A TIXA Hungary Kft. által nyújtott szolgáltatásokra jótállás nem vonatkozik.

 

2. számú melléklet

Békéltető Testületek elérhetősége

 

Baranya Vármegyei Békéltető Testület

Székhely: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.

Postacím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.;

E-mail: info@baranyabekeltetes.hu

Telefon: +36 72 507 154

 

Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület

Székhely: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Postacím: 3501 Miskolc, Pf. 376.

Telefonszám: (46) 501-091 (új ügyek)   

(46) 501-871 (folyamatban lévő ügyek)

E-mail: bekeltetes@bokik.hu

 

Budapesti Békéltető Testület

Székhely: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.

Postacím: 1253 Budapest, Pf.: 10.

E-mail-cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

Telefon: +36 (1) 488-2131

 

Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület

Székhely/postacím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefon: +36-62/549-392 (csak kedd és csütörtök 9 -12 óra között!)

Ügyfélfogadás: hétfő és szerda: 9 -11 között

E-mail: bekelteto.testulet@cskik.hu

 

Fejér Vármegyei Békéltető Testület

Székhely: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Postacím: H-8050 Székesfehérvár, Pf. 357.;

Telefon: +36 22 510-310

E-mail: bekeltetes@fmkik.hu

 

Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület

Székhely/postacím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefonszám: (96) 520-202; 520-217

E-mail cím: bekelteto.testulet@gymskik.hu;

 

Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület

Székhely/postacím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.

Tel: 52-500-710, 52-500-745, Fax: 52-500-720

E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu

 

Pest Vármegyei Békéltető Testület

Székhely/postacím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. 4.em.2.

Telefon: (+36-1) 792-7881

E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

 

ÁSZF letöltése pdf formátumban