Krézi Srác Félúton: turnéra indul Szűcs Krisztián

Szűcs Krisztián hamarosan induló turnéjával egy negyedszázados zenei utazást ünnepelhetünk, amely február 28-án veszi kezdetét a telt házas MOMKult színpadán. A féletmű-koncertsorozat különleges zenei élményt ígér, ahol az elmúlt három évtized legmeghatározóbb pillanatai kelnek újra életre, méghozzá zenésztársai - vagyis sokkal inkább - barátai társaságában.

Felbuzdulva a telt házas MOMkult féletműkoncerten, a zenekar úgy döntött, hogy turnéra indul és megünnepli a 25 éves évfordulóját a “Hol van az a krézi srác” című dal születésének.

Turné állomásuk első helyszíne Vácott lesz, a Madách Imre Művelődési Központban március 29-én. Előzenekar: Diabolus In Musica

A húszezer éjszakás kalandunkból tízezren már túl vagyunk, az együtt töltött időt pedig igazán illik megünnepelni. Ugyanis huszonöt éve jelent meg a magyar alternatív pop egyik legismertebb száma, a Hol van az a krézi srác. 

Valószínűleg lehetetlen az egykori Heaven Street Seven dal címét a saját hangunkon felolvasni anélkül, hogy felrémlene karakteres hangszín. Ez pedig nem véletlen, ugyanis Szűcs Krisztián hangja, dalszövegei, zenéi a legtöbbünkben ott szólnak, méghozzá évtizedek óta, egy hallhatatlan frekvencián. 

Minden életútban megfigyelhetők mintázatok: az énekes-gitáros-dalszerző-szövegíró történetében a legtöbbet visszatérő két elem a zene szeretete, és a hasonszőrű barátok. Ezeknek köszönhető, hogy a kilencvenes évek elejétől napjainkig létezik egy Szűcs, aki különböző formációkban, izgalmas alakokat összevarrva teremt megismételhetetlen zenei világot. 

Bár már a gimnáziumban is zenélgetett, illetve 12 éves korától dalokat írt, és még ennél is fiatalabb volt, amikor a fülét örökre a brit pop rabságába taszította egy kazettán meghallgatott Beatles-szám, a valódi kezdetet egy későbbi esemény jelentette. Ugyanis a csillagok akkor álltak össze, amikor Szűcs Krisztián is Németh Robival, akivel esztergomi egyetemi éveik alatt megalapították a Heaven Street Sevent. 

Ez a pillanat pedig nem csak Krisztián életét határozta meg, hanem a magyar alternatív(pop) réteget is. A kezdeti angol nyelven íródott dalok is már szép számú közönséget verbuváltak a zenekarnak, de a magyar szíveket akkor tudták végérvényesen meghódítani, amikor kiadták első, teljesen az anyanyelvükön írott lemezt (Cukor), amivel instant megédesítették a hétköznapokat.

Talán minden zenekedvelőnek van emléke arról, hogy valamely fesztiválon, füstös klubban, szabadtéri buliban HS7 számokra bulizik, táncol vagy énekel. Ha szomorúak voltunk, azért, ha pedig vidámak, hát a boldogságtól lehetett üvölteni a koncerteken, hogy Tudom, hogy szeretsz titokban. És bár a zenekar 2015-ös feloszlásának hírére egy fél ország búcsúztatta őket (egyrészt a bandát, másrészt a saját fiatalságát), azt üvöltve, hogy Sajnálom, ez biztos valami tévedés lesz, az elmúlt évtizedben sem maradtunk Szűcstelenek. 

Bár Szűcs Krisztián szóló produkciójára - stílusosan - hét kerek évet kellett várni, egyéb formációkban ez alatt az idő alatt is számtalan helyen lehetett találkozni vele és zenéjével. Többek között a Budapest Bár koncerteken, ahol megtanulhattunk komédiázni - a fiataloktól kezdve a tisztes őszi halántékkal megáldottakig egyaránt. Bár a projekt egy nyári kalandnak indult (még 2007-ben), a nagy érdeklődésre való tekintettel a mai napig megmaradt, és a régi sanzonok és kuplék mellett már saját dalokkal is büszkélkedhetnek, amelyekből többet is Krisztián jegyez. De ebben a hét évben állt össze a Szücsinger is, ahol Szálinger Balázzsal zenéltek, és többek között megírták a Jesztördéjt. Az irodalom oltárán áldozva a Rájátszás projekt is megszületett, illetve Mező Misivel összeállva, egy sokkal poposabb irányba haladva pedig a NAZA, de még ezzel sem értünk a különböző formációk felsorolásának végére. Ott van még a The Twist, a Másnap előadás vagy a NEO.